Ustalenie numeru porządkowego
Karta Usług
Nazwa usługi:
Ustalenie numeru porządkowego
Podstawa prawna:
Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Termin świadczenia usługi:
Wnioski w formie papierowej przyjmowane są:
Podmiot składający wniosek:
Osoba fizyczna lub prawna będąca właścicielem lub władająca budynkiem, którego dotyczy wniosek.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
Załączniki: kopia mapy z lokalizacją budynku istniejącego i jego oznaczeniem, dla którego ma być ustalony numer porządkowy, w przypadku, gdy sytuacji w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy.
W przypadku gdy wniosek składany jest przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo lub jego kopię wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta
Miejsce świadczenia usługi:
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami, pokój nr 108, Tel. 75 77 87 288
Opłaty:
Brak
W przypadku działania poprzez pełnomocnika: 17 zł opłata skarbowa za okazanie pełnomocnictwa.
Termin załatwienia sprawy:
Zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego wydaje się bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia.
Informacje dodatkowe:
Odbiór zawiadomienia następuje: