Karta Usług
Nazwa usługi:
Udzielenie zezwolenia na wycinkę drzew lub krzewów
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
Termin świadczenia usługi:
Wnioski w formie papierowej przyjmowane są:
- w poniedziałki w godz. 8:00 – 16:00
- we wtorki, środy i czwartki w godz. 7:30 – 15:30
- w piątki w godz. 7:00 – 15:00
Wymagane dokumenty:
Do wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu należy dołączyć:
1) zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4 (oświadczenie składa spółdzielnia mieszkaniowa lub zarząd wspólnoty mieszkaniowej). Zgoda właściciela nieruchomości nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez spółdzielnię mieszkaniową, wspólnotę mieszkaniową,w której właściciele lokali powierzyli zarząd nieruchomością wspólną zarządowi, zgodnie z ustawą z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali, zarządcę nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa, użytkownika wieczystego lub posiadacza nieruchomości
o nieuregulowanym stanie prawnym.
2) rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości
i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
3) projekt planu:
a) nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub
b) przesadzenia drzewa lub krzewu
- jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
4) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
Miejsce złożenia dokumentów:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu składa się w:
1) postaci papierowej w Biurze Obsługi Klienta (parter Urzędu)
albo
2) w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Miejsce świadczenia usługi:
Stanowisko ds. ochrony przyrody i środowiska, pokój nr 109, Tel. 75 77 87 288 wew. 4
Opłaty:
Brak opłat
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu nastąpi w ciągu 30 dni od daty wpływu kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem Wójta Gminy Sulików w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Formularze:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu do pobrania poniżej.