Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym nieruchomości
Karta Usług
Nazwa usługi:
Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
Podstawa prawna:
Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Termin świadczenia usługi:
Wnioski w formie papierowej przyjmowane są:
w poniedziałki w godz. 8:00 – 16:00
we wtorki, środy i czwartki w godz. 7:30 – 15:30
w piątki w godz. 7:00 – 15:00
Podmiot składający wniosek:
Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym, może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o ustalenie wydanie zaświadczenie o numerze porządkowym nieruchomości.
Dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta
Miejsce świadczenia usługi:
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami, pokój nr 108, Tel. 75 77 87 288
Opłaty:
17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia,
17 zł – opłata skarbowa w wypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenia pełnomocnictwa.
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie o istniejącym numerze porządkowym wydaje się bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od postanowienia odmawiającego wydania zaświadczenia o numerze porządkowym przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.
Informacje dodatkowe:
Odbiór zaświadczenia następuje: